Od komputera do filiżanki

miski bonami

Te porcelanowe naczynia  widziałem wielokrotnie w tradycyjnych sklepach i internecie. Zwracają uwagę bo są albo roześmiane, albo nadąsane. Myślicie, że producent porcelany chciał się wyróżnić na konkurencyjnym rynku? Historia była całkiem inna. Wszystko zaczęło się w 1998 roku. Wtedy to w niemieckim Wiesbaden powstało studio animacji komputerowych Computeranimationstudio FIFTYEIGHT 3D. Założyciele firmy postanowili dostarczać wysokiej jakości animacje na swoim rynku . Studio stopniowo zdobywa renomę i wkrótce pojawia się zlecenie dla MTV Europe czy Sony Music.  Przełomem był kontrakt dla firmy Procter and Gamble. Wtedy to studio zostało poproszone o animację 3D dla znanego z reklam Mr Clean’a  /u nas:Mr.Proper/.  Wcześniej ta postać występowała w klasycznych reklamowych kreskówkach. W 2004 roku firma wysyła e-mailem animowane życzenia świąteczne do klientów, rodziny i przyjaciół. Bohaterami filmiku są sprzeczające się ze sobą kubki o żywej mimice. Animowana historyjka jest przesyłana pomiędzy internautami i szybko staje się świątecznym „viralem”. Fani proszą o więcej historyjek z kubkami. W firmie ktoś wpada na pomysł zrobienia filiżanek takich jak na filmach. Po początkowym entuzjazmie zespół zdaje sobie sprawę, że tak naprawdę nic nie wie o tworzeniu porcelany. Do pomocy wybrano producenta porcelany na południu Niemiec. Przekształcanie animowanych bohaterów na naczynia nie było wcale takie łatwe. Jako pierwsze w 2009 roku pod marką TASSEN pojawiły się 500 ml miski z kilkoma twarzami do wyboru. Sprzedaż jest raczej niszowa, ale studio postanawia rozwijać produkt. Poprzez znajomość nawiązaną podczas wnętrzarskich targów firma trafia do wielkiego producenta porcelany. Technicy porcelany doskonalą produkt, czego efektem jest  powiększony asortyment. W 2012 roku pojawiają się cztery miski, dwie filiżanki do kawy i dwie filiżanki do espresso. Oczywiście z charakterystycznymi buźkami. Ilość produktów stale się  powiększa. W 2015 pod marką TALENT pojawiają się filiżanki z trójwymiarowymi portretami ikon kultury wysokiej. Wśród kilku postaci uwiecznionych w porcelanie znajdziemy m.in. Mozarta, Beethovena czy Szekspira. Pod marką 58 ARTBANG firma sprzedaje specjalnie zaprojektowane grafiki i obrazki na ścianę, a także figurkę Cannics’a.  Cannics to dziwna zupełnie niepraktyczna wysoka na 31 cm winylowa żółta figurka. Ta postać swoje życie zaczęła już w 1996 roku na komputerze  u jednego z założycieli firmy. Kreatywni mogą zakupić białą figurkę Cannics’a i po swojemu ją ozdobić. Na stronie internetowej można też za niemałą opłatą nabyć figurki pomalowane przez wybranych artystów. Równolegle działa studio animacji komputerowych, które rozwija różne projekty. Ciekawe czy w przyszłości firma wykorzysta inne materiały do swoich produkcji swoich  komputerowych postaci?

W tekście wykorzystałem informację ze strony 58products.com.

Biały bezradny kubek z uchem
Matowa uśmiechnięta miska
Białe kieliszki na jajka Zakochana para
Biały roześmiany dzbanek do herbaty
Filiżanka do kawy TALENT - MOZART
Figurka CANNICS MellowYellow
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on email
Share on print
7 Lubię to
0 Słabe

Zostaw Komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *